Algemeen
Deze voorwaarden zijn van kracht vanaf 1 januari 2023 ("Koopvoorwaarden"). Wij behouden ons het recht voor om de Koopvoorwaarden aan te passen die daarna van toepassing zijn op de overeenkomsten die daarna worden gesloten.
De Koopvoorwaarden vormen samen met uw bestelling, die is bevestigd door een orderbevestiging, de contractuele basis voor de aankoop. De Koopvoorwaarden en andere informatie op skarebo.se zijn alleen in het Zweeds beschikbaar. De omvang van de diensten en producten wordt bepaald door deze Koopvoorwaarden en de orderbevestiging. De documenten vullen elkaar aan. Bij tegenstrijdige informatie in de Koopvoorwaarden en de orderbevestiging gelden de bepalingen in de orderbevestiging, tenzij de omstandigheden duidelijk anders vereisen.
Om op skarebo.se te kunnen winkelen, moet u 18 jaar of ouder zijn.
Deze Koopvoorwaarden zijn van toepassing wanneer u een bestelling plaatst via skarebo.se of een van onze verkopers. Voorwaarden die specifiek gericht zijn op Consumenten, Wederverkopers of Ondernemers gelden alleen voor Kopers die voldoen aan de definities in punt 1 hieronder.
Waar in deze Koopvoorwaarden schriftelijke documentatie vereist is, wordt hieraan voldaan via e-mail, sms, brief of iets dergelijks.
1. Partijen en definities
"Verkoper" is: Skårebo Energi AB die goederen verkoopt op skarebo.se. De Verkoper wordt hieronder ook aangeduid als "wij", "ons" of "Skårebo".
Contactgegevens van Skårebo Energi AB:
Org.nr. 559277-1355.
Adres van het hoofdkantoor: Industrigatan 18, 553 02 Jönköping, Jönköpings län.
Telefoon klantenservice: 010 – 33 33 319
"Koper" is: de Consument, Wederverkoper of Ondernemer die als koper in de bestelling is vermeld, en wordt hieronder ook aangeduid als "klant", "u", "uw" of "jouw".
"Consument" is: de natuurlijke persoon die voornamelijk handelt voor doeleinden die buiten de bedrijfsvoering vallen.
"Ondernemer" is: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt voor doeleinden die verband houden met de eigen bedrijfsvoering – met uitzondering van Wederverkopers.
"Wederverkoper" is: de natuurlijke of rechtspersoon die handelt voor doeleinden die verband houden met de eigen bedrijfsvoering met het doel de gekochte Producten door te verkopen.
"Eindklant" is: de natuurlijke of rechtspersoon aan wie een Wederverkoper het Product doorverkoopt.
"Producten" zijn: alle producten die door Skårebo aan de Koper worden verkocht.
2. Verkoopvoorwaarden
Wanneer wij uw bestelling ontvangen, bevestigen wij de bestelling en sturen automatisch een orderbevestiging naar het door u opgegeven e-mailadres. Lees de orderbevestiging zorgvuldig door wanneer u deze ontvangt en controleer of de orderbevestiging overeenkomt met de bestelling.
Afwijkingen tussen uw bestelling en de orderbevestiging worden beschouwd als een nieuw aanbod van ons, dat u kunt accepteren of weigeren. Als u als Ondernemer of Wederverkoper het aanbod niet wilt accepteren, moet u ons dit schriftelijk binnen [7] dagen na ontvangst van de orderbevestiging laten weten, nalaten om dit te doen wordt beschouwd als een acceptatie. Als u meer dan één Product heeft besteld, kan het voorkomen dat u de Producten in afzonderlijke zendingen ontvangt.
Wij behouden ons het recht voor om uw bestelling of een deel daarvan te annuleren als het Product is uitverkocht of om een andere reden niet beschikbaar is. Als een product is uitverkocht/niet beschikbaar, ontvangt u hiervan een bericht, mogelijk samen met informatie over wat wij in plaats daarvan kunnen aanbieden. U krijgt de mogelijkheid om ons nieuwe aanbod met de door ons aangegeven wijzigingen ten opzichte van uw bestelling te accepteren, of de bestelling volledig te annuleren. Bericht hierover moet binnen [7] dagen na ontvangst van het voorstel voor een vervangend product door u als Ondernemer of Wederverkoper worden gegeven, als er geen bericht wordt gegeven, kunnen wij vrij kiezen tussen het voltooien of annuleren van de bestelling.
Verder behouden wij ons het recht voor om bestellingen die bedoeld zijn voor doorverkoop te annuleren. In geen geval is een bestelling bindend totdat wij een schriftelijke orderbevestiging hebben afgegeven.
Skårebo behoudt zich het recht voor om een kredietlimiet voor de Klant vast te stellen en te wijzigen. Daarnaast heeft Skårebo het recht om vooruitbetaling te vragen, openstaande kredieten te verrekenen, het account van de Klant op te zeggen of te stoppen met leveren onder deze Koopvoorwaarden als de Klant failliet is of in herstructurering verkeert, zijn betalingen heeft opgeschort, herhaaldelijk te laat of helemaal niet heeft betaald of als er anderszins redenen zijn om aan te nemen dat de Koper insolvent is of op een andere manier deze voorwaarden schendt.
Als er een schrijf- of drukfout van aanzienlijke omvang is opgetreden aan de kant van de verkoper, kan de verkoper eenzijdig de bestelling wijzigen, verwijderen of afwijzen. Dit geldt ook als de klant een orderbevestiging of iets dergelijks heeft ontvangen.
Skårebo behoudt zich het recht voor om eventuele beeld- en schrijffouten op de website te corrigeren en om de informatie op de website bij te werken of te wijzigen. Als er een onjuiste prijs is vermeld voor een artikel dat de Klant heeft besteld, wordt de Klant hiervan op de hoogte gebracht en zal Skårebo wachten op de goedkeuring van de Klant van de gewijzigde prijs voordat de bestelling van de Klant wordt verzonden. Afbeeldingen en andere informatie op de website moeten alleen als illustraties worden beschouwd en Skårebo garandeert niet dat de afbeeldingen het exacte uiterlijk of de functies van het artikel weergeven. Er kan enige kleurverschil optreden, afhankelijk van de resolutie, fotokwaliteit en het beeldscherm.
In sommige gevallen kunnen wij wijzigingen in een geplaatste bestelling doorvoeren totdat het artikel ons magazijn heeft verlaten.
Wij hebben het recht om de overeengekomen prijs aan te passen met betrekking tot zowel kostenwijzigingen als gevolg van overheidsmaatregelen, als kostenwijzigingen die worden veroorzaakt door oorlog, pandemie of andere crisissituaties met vergelijkbaar effect en die betrekking hebben op materiaal of diensten die noodzakelijk zijn voor onze levering, als kostenwijzigingen die het gevolg zijn van abnormale prijsveranderingen met betrekking tot materiaal of diensten die noodzakelijk zijn voor onze uitvoering van de levering. Een abnormale prijsverandering moet volgens deze Koopvoorwaarden een prijsverandering zijn die meer dan 5% bedraagt.
Als de Klant inlogt via de website, is de Klant verantwoordelijk voor het handhaven van de vertrouwelijkheid van zijn account en wachtwoord en, voor zover toegestaan door de toepasselijke wetgeving, stemt de Klant ermee in de verantwoordelijkheid op zich te nemen voor alle activiteiten die via het account van de Klant plaatsvinden. De Klant moet alle nodige maatregelen nemen om ervoor te zorgen dat het wachtwoord geheim en veilig blijft. De Klant moet Skårebo onmiddellijk informeren als de Klant reden heeft om aan te nemen dat iemand anders kennis heeft genomen van het wachtwoord of als het wachtwoord wordt gebruikt, of waarschijnlijk zal worden gebruikt, op een ongeoorloofde manier. Skårebo behoudt zich het recht voor om een account te deactiveren als er een vermoeden bestaat dat het account op een ongeoorloofde manier wordt gebruikt. Skårebo informeert de Klant onmiddellijk bij een dergelijk vermoeden en heractiveert het account nadat de Klant opnieuw heeft verzekerd dat de accountgegevens en het wachtwoord veilig zijn.
De Klant is verantwoordelijk voor het correct aangeven van het leverings- en factuuradres voor zijn account. Bij onjuiste leverings- of factuurgegevens in verband met een geplaatste bestelling behoudt Skårebo zich het recht voor om een administratiekosten in rekening te brengen die overeenkomt met de kosten om de fout te corrigeren.
Skårebo behoudt zich het recht voor om verkochte producten terug te nemen, die gescheiden moeten worden gehouden van de eigen goederen van de Klant en duidelijk moeten worden gemarkeerd als Skårebo's producten, totdat de Klant aan alle betalingsverplichtingen volgens deze Koopvoorwaarden heeft voldaan.
3. Betaling
Wanneer u bij Skårebo winkelt, wordt de betaling afgehandeld door Skårebo Energi AB. Voor vragen over betalingen kunt u contact opnemen met de klantenservice van Skårebo op +46 (0)10 - 33 33 319.
In onze e-commerce worden de prijzen exclusief btw weergegeven. Het orderoverzicht omvat alle kosten die verband houden met het artikel, zoals porto, verpakking, etc.
Wij factureren na levering en de factuur van ons wordt door Skårebo Energi AB naar u verzonden. De betalingsvoorwaarden zijn 20 dagen netto voor Wederverkopers of Ondernemers, tenzij anders overeengekomen.
Let op dat u altijd een volledig persoonsnummer of organisatienummer moet opgeven bij aankoop op factuur. Bij aankoop op factuur kan een gebruikelijke kredietcontrole worden uitgevoerd en kan levering worden geweigerd als deze wijst op een gebrek aan betalingscapaciteit.
Bij niet-betaling wordt een vertragingsrente in rekening gebracht volgens de geldende Zweedse wet op rente bij te late betaling (Räntelagen 1975:635). Er kunnen ook kosten in rekening worden gebracht volgens de Zweedse wetten voor incasso (Inkassolagen 1974:182) en (Wet op vergoeding voor incassokosten, enz. 1981:739).
Bij abonnementsaankopen waarbij een overeengekomen bedrag bijvoorbeeld elke maand moet worden afgeschreven, worden uw betalingsgegevens versleuteld en veilig opgeslagen bij onze betalingsverwerker en kunnen alleen door onze leverancier worden gebruikt om de transactie uit te voeren. Toestemming hiervoor wordt ook tijdens het aankoopproces verkregen.
4. Levering en vertraging
De levering van de Producten vindt plaats op de manier die is aangegeven op de orderbevestiging. Wij dragen het risico voor de Producten totdat ze door u zijn overgenomen, dat wil zeggen wanneer u de Producten in uw bezit heeft. Als het Product niet op tijd wordt afgeleverd en dit te wijten is aan de klant of een omstandigheid aan de kant van de klant, gaat het risico over op de klant wanneer Skårebo heeft gedaan wat van hem wordt verwacht om de levering te kunnen laten plaatsvinden.
Bij thuislevering moet u er rekening mee houden dat u zelf verantwoordelijk bent voor het binnenhalen van de Producten en dat u aanwezig moet zijn om de goederen in ontvangst te nemen. Wij kunnen om legitimatie vragen voordat wij de goederen overhandigen.
4.1 Voorwaarden voor leveringen
Levering van voorraadproducten vindt normaal gesproken binnen 1-3 werkdagen plaats.
Alle leveringen worden uitgevoerd met DB Schenker.
Wij passen ALEM09 (E-mobility) toe.
Parcel: 17 EUR < 30kg
23 EUR > 30kg
Pallet deliveries: 45 EUR < 1400kg
Bestellingen bestaande uit betonnen funderingen en laadpalen worden altijd als thuislevering verzonden bij afhaalpuntlevering en worden in rekening gebracht met 23 EUR exclusief btw.
Bij levering met pallet wordt een vergoeding voor EUR-pallet in rekening gebracht van 22 EUR per pallet en 7 EUR per palletkraag. De maximale vergoeding per zending bedraagt 90 EUR ongeacht het aantal pallets in een levering.
Leveringsvoorwaarden: Tenzij anders overeengekomen, geldt DAP volgens Incoterms 2020
Lossen zonder ontvangstbewijs: Skårebo, of de transportpartner van Skårebo, behoudt zich het recht voor om goederen zonder ontvangstbewijs af te leveren, als de ontvanger niet aanwezig is op de aangegeven leveringsplaats of telefoongesprekken niet beantwoordt. Het risico voor een product en de levering gaat over op de Koper bij de aflevering van het Product, tenzij anders overeengekomen tussen de partijen.
Onze thuisleveringen worden alleen uitgevoerd naar plaatsen waar wij met onze voertuigen kunnen komen, op een begaanbare weg.
Voor niet-afgehaalde goederen of goederen die daghuur op een terminal of servicepunt vereisen, wordt daghuur in rekening gebracht (wij gebruiken de actuele daghuur van het transportbedrijf.)
Als de levering van de Producten wordt vertraagd, geven wij u informatie zodra wij hiervan op de hoogte zijn, evenals informatie over, en eventueel wanneer, levering kan plaatsvinden, of als het Product (de Producten) is uitverkocht.
Skårebo heeft recht op de nodige verlenging van de levertijd, als de voltooiing door Skårebo wordt vertraagd, verhinderd of bemoeilijkt door omstandigheden buiten de controle van Skårebo, zoals maar niet beperkt tot leveringsvertraging bij de leverancier, storingen in het elektriciteitsnet, software-updates of softwarefouten bij derden, pandemie, staking, bliksem, arbeidsconflict, brand, brand, overstroming, oproer, overheidsbesluit of voorschrift, terrorisme, die Skårebo redelijkerwijs niet had kunnen voorzien bij het aangaan van de overeenkomst en dat Skårebo ook redelijkerwijs niet had kunnen vermijden of de nadelige invloed ervan had kunnen overwinnen.
Skårebo is niet verplicht om de levering of dienst uit te voeren, als er een belemmering is die betekent dat de uitvoering ongemakken of kosten voor Skårebo met zich meebrengt die onredelijk groot zijn.
Bij vertraging mag de klant betaling inhouden, maar alleen zoveel van de betaling als nodig is om de klant zekerheid te geven voor zijn eis tot voltooiing van de dienst of levering van het Product.
Als u meer dan één Product heeft besteld, kan het voorkomen dat u de Producten in afzonderlijke zendingen ontvangt.
5. Klachten, retouren en aansprakelijkheid
5.1 Klachten
Nadat u de Producten heeft ontvangen, moet u zo snel mogelijk controleren of de levering overeenkomt met de orderbevestiging, of de Producten tijdens het transport zijn beschadigd of dat de Producten anderszins gebreken of tekortkomingen vertonen.
Als de Producten gebreken of tekortkomingen vertonen waarvoor Skårebo verantwoordelijk is volgens de geldende overeenkomst, kunt u eisen dat het gebrek wordt verholpen als dit zonder onredelijke kosten voor Skårebo kan worden gedaan. Melding van gebreken en tekortkomingen van de Producten kan mondeling of schriftelijk aan ons worden gedaan. Klachten moeten binnen [8] dagen worden ingediend nadat u het gebrek of de tekortkoming heeft ontdekt of had moeten ontdekken. Het recht om te klagen geldt gedurende twee jaar nadat u het Product heeft ontvangen, tenzij anders bepaald door een garantie of soortgelijke toezegging. De klacht moet worden gericht aan de verkoper, dat wil zeggen Skårebo Energi AB. Bij aankoop via bedrijven met of zonder installatie geldt Avtal 90.
5.2 Aansprakelijkheid
Skårebo is verplicht om vergoeding te betalen voor direct verlies dat wij hebben veroorzaakt door het schenden van deze Koopvoorwaarden. De klant moet zorgvuldig handelen om het verlies te minimaliseren. Vergoeding voor indirect verlies wordt niet uitgekeerd.
Skårebo is niet verplicht om de klant te vergoeden voor verlies als gevolg van omstandigheden die buiten de controle van Skårebo liggen, inclusief levertijden en fouten veroorzaakt door het algemene en/of lokale elektriciteitsnet.
Skårebo is niet verantwoordelijk voor het vergoeden van de klant voor verlies in bedrijfsvoering.
Tenzij anders bepaald door de productaansprakelijkheidswet (1992:18) of andere dwingende wetgeving, is Skårebo niet aansprakelijk voor materiële schade of zuivere vermogensschade als gevolg van productbeschadiging met betrekking tot een Product dat door een Wederverkoper is doorverkocht.
Als een derde partij aanspraak maakt op een dergelijke vergoeding door een claim tegen Skårebo in te dienen, heeft Skårebo het recht om van de Wederverkoper terug te vorderen wat hij aan de derde partij heeft betaald (samen met eventuele redelijke kosten voor juridische bijstand) volgens een definitieve uitspraak of schikking die door de Wederverkoper is goedgekeurd.
5.3 Retouren
Een geretourneerd artikel moet door de verkoper zijn goedgekeurd en de klant is verantwoordelijk voor het informeren van de verkoper over het order- of factuurnummer, het aantal colli en het gewicht. Na overeenstemming tussen de klant en de verkoper geeft de verkoper een retourordernummer op dat op een duidelijke manier op alle colli moet worden genoteerd zonder dat er direct op het artikel wordt gemarkeerd.
Een geretourneerd artikel moet ongebruikt, in nieuwstaat, in ongeopende verpakking en in onbeschadigde originele verpakking worden teruggestuurd. Verpakking moet zodanig worden gedaan dat transportschade wordt voorkomen.
Voorraadartikelen worden pas gecrediteerd nadat Skårebo een kwaliteitscontrole heeft uitgevoerd en de retour van het artikel heeft goedgekeurd. Artikelen die niet worden geretourneerd:
- Materiaal dat meer dan zes maanden geleden is gekocht.
- Materiaal in een geopende verpakking.
- Dozen met een verbroken verzegeling.
- Artikelen die uit het standaardsortiment zijn verwijderd.
- Unieke kabellengtes aangepast aan de klant.
- Materiaal in beschadigde verpakking of zonder verpakking.
- Orderwaarde onder 45 EUR wordt niet geaccepteerd, met uitzondering van materiaal waarvoor een klacht is ingediend.
- Bij niet-goedgekeurde retour kan de koper het artikel retour ontvangen, of wensen dat het artikel wordt gesloopt. Voor deze dienst wordt de koper 18 EUR aan verwerkingskosten in rekening gebracht.
- Niet-voorraad bestellingsartikelen
Voorraadartikelen die worden geretourneerd en die geen betrekking hebben op onjuiste goederen worden belast met 15% retouraftrek.
Artikelen die niet op voorraad zijn in het magazijn van Skårebo en die op verzoek van de klant zijn aangeschaft, worden gecrediteerd na goedkeuring door de leverancier. Krediet aan de klant wordt verstrekt nadat de leverancier het artikel heeft goedgekeurd en gecrediteerd. Retouraftrek van 15% wordt in rekening gebracht bovenop de kosten die de leverancier in rekening brengt. Daarnaast komen de werkelijke verzendkosten en verwerkingskosten, echter minimaal 13 EUR. Retouren die plaatsvinden vanwege een defect aan het artikel worden pas geregeld nadat de leverancier zijn oordeel heeft gegeven. Zichtbare transportschade moet direct bij ontvangst van de goederen bij de vervoerder worden gemeld.
5.4 Force Majeure
Geen van de partijen is jegens de andere partij aansprakelijk voor het niet nakomen of vertragen van de nakoming van zijn verplichtingen volgens deze Koopvoorwaarden of voor andere tekortkomingen, als een dergelijke vertraging of tekortkoming wordt veroorzaakt door leveringsvertraging bij de leverancier, storingen in het elektriciteitsnet, software-updates of softwarefouten bij derden, pandemie, staking, bliksem, arbeidsconflict, brand, brand, overstroming, oproer, overheidsbesluit of voorschrift, terrorisme of enige andere omstandigheid buiten de redelijke controle van de partij ("Overmacht-gebeurtenis"). De partij die verhinderd is om zijn verplichtingen volgens deze Koopvoorwaarden na te komen vanwege een Overmacht-gebeurtenis, moet de andere partij onmiddellijk informeren over een dergelijke gebeurtenis en redelijke maatregelen nemen om het obstakel voor nakoming te verwijderen of te overwinnen. Als een Overmacht-gebeurtenis langer dan [3] maanden aanhoudt, hebben beide partijen het recht om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te beëindigen, echter zonder schadevergoeding te eisen.
6. Persoonsgegevens
Bij aankoop bij ons zullen wij uw persoonsgegevens verwerken. Wij verzamelen informatie van u wanneer u contact met ons opneemt via een contactformulier op onze website. De verzamelde informatie omvat uw naam, uw e-mailadres, uw telefoonnummer (als u dit invult in het contactformulier) Wanneer u de website bezoekt, ontvangen en bewaren wij automatisch informatie van uw computer en browser, inclusief uw IP-adres, gegevens over software en hardware en de opgevraagde pagina.
Gebruik van informatie en doel. De informatie die wij van u verzamelen kan worden gebruikt om: Contact met u op te nemen via e-mail of telefoonnummer (als u dit invult in het contactformulier) Onze website te verbeteren Onze klantenservice en uw behoefte aan hulp te verbeteren Wij zijn de enigen die eigenaar zijn van de informatie die op deze website wordt verzameld. Uw persoonlijk identificeerbare informatie zal niet worden verkocht, uitgewisseld, overgedragen of gedeeld met een ander bedrijf, voor welk doel dan ook, zonder uw toestemming, behalve wanneer dit nodig is om een verzoek en/of overdracht te vervullen, bijvoorbeeld om een bestelling te verzenden.
Openbaarmaking aan derden Wij verkopen, verhandelen of dragen geen persoonlijk identificeerbare informatie over aan externe partijen. Dit omvat geen vertrouwde derden die ons helpen ons bedrijf te runnen, op voorwaarde dat deze partijen ermee instemmen de informatie vertrouwelijk te houden.
Informatiebeveiliging Wij nemen verschillende beveiligingsmaatregelen om uw persoonlijke gegevens te beschermen. Wij gebruiken geavanceerde versleutelingstechnieken om gevoelige gegevens die via internet worden verzonden te beschermen. Alleen medewerkers die een specifieke taak moeten uitvoeren (bijvoorbeeld facturering of klantenservice), hebben toegang tot persoonlijk identificeerbare informatie. De computers/servers die worden gebruikt om persoonlijk identificeerbare informatie op te slaan, worden in een beveiligde omgeving opgeslagen.
Cookies Wij gebruiken cookies om de toegang tot onze website te verbeteren en terugkerende bezoekers te identificeren. Bovendien verbeteren onze cookies de gebruikerservaring door de interesses van de gebruiker te volgen en te targeten. Ons gebruik van cookies is op geen enkele manier gekoppeld aan persoonlijk identificeerbare informatie op onze website.
Persoonsgegevens verwijderen Wij gebruiken het e-mailadres dat u ons verstrekt om informatie en updates te sturen die betrekking hebben op uw bestelling, incidentele nieuwsbrieven, gerelateerde productinformatie, enz. U kunt ons op elk moment contacteren via contact@skarebo.se om informatie te krijgen over welke persoonsgegevens wij over u hebben opgeslagen of als u wilt dat wij uw persoonsgegevens verwijderen.
Toestemming Door onze website en contactformulier te gebruiken, stemt u in met ons privacybeleid.
7. Geschillen
De partijen zullen proberen eventuele geschillen in der minne op te lossen. Als dit niet mogelijk is, wordt het geschil beslecht door de gewone rechtbank.
8. Abonnementen
Als u een abonnement heeft afgesloten, bijvoorbeeld Skårebo Monta Services, of een Product met abonnement, accepteert u de voorwaarden van Skårebo. U moet 18 jaar of ouder zijn om een abonnement te kunnen bestellen.